Polish English Italian

Ogromny potencjał rynku lodów w Chinach.

Przychody ze sprzedaży lodów w Azji wyniosły w 2012 roku 12 mld USD, w sumie 4 mld USD pochodzących z chińskich udziałów w rynku. Konsumpcja lodów na osobę w Chinach wynosi dwa litry, dla porównania w Polsce 4 litry, w USA 19 litrów na osobę. ale liczba ta ma wzrosnąć do sześciu litrów na osobę w ciągu najbliższych 20 lat. Chiny mają się stać liderem jeśli chodzi o popyt na lody. Właśnie zakończyła się 23 edycja Targów HOTELEX 2014 Shanghai, sektor Lody & Piekarnia został znacznie powiększony w stosunku do poprzedniej edycji bo aż o 62% .

Rosnący popyt na rynku i wzrost zainteresowania zwiedziających jak i większa ilość wystawców w stosunku do poprzedniej edycji sprawiły, iż obecnie setor zajmował 13 tyś m2.

23 edycja Targów HOTELEX 2014 to 1500 wystawców - największa liczba w historii targów, 140 tysięcy m² przestrzeni wystawienniczej i 14 hal. Łączna liczba odwiedzających nie został jeszcze policzona, ale organizatorzy spodziewają się, że przekroczy 80.000.

Wśród wystawców znane firmy branży lodziarskiej jak: Carpigiani, Taylor, Donper, Spaceman, Fabbri, Comprital, Elenka, Mec3, IFI i Clabo zaprezentowały swoje najnowsze produkty i technologie.

W ramach targów odbyły się także Chiny Gelato Championship 2014, mistrzostwa trwały aż 4 dni.

Wśród sponsorów m.in. Carpigiani, Fabbri, Ambasada Włoch w Chinach, Konsulat Generalny Włoch w Szanghaju, impreza mocno wspierana przez MIG (Maestra Della Gelateria Italiana).

Nie tylko firmy produkujące maszyny i komponenty do lodów rzemieślniczych walczą o rynek lodów w Chinach, koncerny jak Nestle czy Unilever z lodami przemysłowymi również mocno zaznaczają swoją obecność.

Chiny to miliard trzysta milionów potencjalnych klientów, rynek dóbr luksusowych notuje tam spektakularne wzrosty i sprzedaż, pojawiła się nowa klasa średnia. To także rynek specyficzny, ok 95% Chinczyków posiada genetyczną nietolerancję laktozy, z całą pewnością jest to ogromny rynek o który warto zawalczyć.

Do takiego samego wniosku doszedł Zbigniew Grycan, który strategia rozwoju firmy na kolejne lata zakłada zrównoważony i selektywny rozwój na rynkach zagranicznych. W ubiegłym roku firma rozpoczęła działalność na rynku czeskim, teraz czas na rynek chiński i niemiecki, prowadzone są już testy sprzedażowe w Wielkiej Brytanii.

Marka Grycan – Lody od pokoleń jest liderem polskiego rynku lodów familijnych premium we wszystkich formatach sklepów rynku detalicznego – od wielkopowierzchniowych aż po najmniejsze sklepy osiedlowe.

 


iLody.com.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone! Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie zdjęć zabronione.



PATRONUJEMY:
sigeplogo.jpeg                horecagastrotargi.jpg europeandaygelato.pnginternationalexpo.jpg